۱۳۹۰ فروردین ۱۱, پنجشنبه

جادوی شماره‌ ۱۰-ولفگانگ اوورات، چپ‌پای جادویی آلمان

ولفگانگ اوورات، چپ‌پای جادویی آلمان

 
ولفگانگ اوورات (پیراهن سفید) در دیدار آلمان و اسپانیا در جام جهانی ۱۹۶۶ انگلیس
 
 
ولفگانگ اوورات (پیراهن سفید) در دیدار آلمان و اسپانیا در جام جهانی ۱۹۶۶ انگلیس

فوتبال آلمان در تاریخ پر فراز و نشیب خود، محل زایش و بالش بازیکنان استثنایی چندی بوده که با توانایی‌های خیره‌کننده‌ی خود، به آن شخصیتی ویژه بخشیده‌اند. یکی از خلاق‌ترین بازیکنان، اوورات جادوگر چپ‌پای آلمانی بوده است.

 

از اواسط دهه‌ی شصت و اوایل دهه‌ی هفتاد میلادی، بازیکنانی در فوتبال اروپا ظهور کردند که با نبوغ خود، به فوتبال زیبا، پرسرعت و خودانگیخته‌ی این قاره، رنگ و بویی تازه‌بخشیدند. این بازیکنان را به دلیل هوشمندی و نبوغ سرشار و قدرت مدیریت‌شان، در آن زمان «انتلکتوئل‌های چمن سبز» می‌نامیدند. بی‌تردید ولفگانگ اوورات آلمانی یکی از درخشان‌ترین و خلاق‌ترین بازیکنان این دوره و از شماره ده‌های ماندگار تاریخ فوتبال است.

سه روز تاریخ‌ساز، ۲۰ تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷- بخش دهم




آغاز مرحله پس‌انقلاب
سحاب سپهری


رخداد ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ حاصل عملکرد و تعامل عوامل‌ بسیار بود که برخی چندین دهه قدمت داشتند. از طرف دیگر این رخداد، خود عاملی موثر شد در بسیاری رخدادهای بعدی تا به امروز (سه دهه بعد) که تا فردا‌های آینده ادامه می‌یابند.




قیام بهمن ۵۷ به صورت یک لولای تاریخی درآمده که روند‌های گذشته و آینده ایران را در دو مسیر خیلی متفاوت قرار داده است. سه سال بهمن ۱۳۵۷ تا بهمن ۱۳۶۰ پر تلاطم‌ترین دوران این فرایند انتقال در پیوند بین گذشته و آینده ایران بوده است. این قسمت شامل مروری بر رخداد‌ها در فاصله ۲۳ بهمن ۵۷ تا آخر اسفند ۵۷ است.


آغاز مرحله پس‌انقلاب[۱]

حرف‌های شنیدنی بهرام رادان درباره مهناز افشار، هدیه تهرانی، مسعود کیمیایی و محسن چاوشی

حرف‌های شنیدنی بهرام رادان درباره مهناز افشار، هدیه تهرانی، مسعود کیمیایی و محسن چاوشی

حرف‌های شنیدنی بهرام رادان درباره مهناز افشار، هدیه تهرانی، مسعود کیمیایی و محسن چاوشی

مجله زندگی ایده‌آل در شماره ویژه نوروز خود مصاحبه‌ای مفصل با بهرام رادان با موضوع 11 سال زندگی حرفه‌ای این بازیگر سینمای ایران انجام داده است. بخش‌هایی از این مصاحبه را در زیر می‌خوانید.
 خیلی‌ها دوست دارند من و مهناز افشار دوباره همبازی شویمحضور مهناز افشار خیلی به تبلیغات فیلم «شور عشق» برای بیشتر دیده و شناخته شدن کمک کرد. به هر حال پارامترها باید در کنار هم قرار بگیرند تا موفقیت کسب شود. اگر فیلم «شور عشق» یک تک هنرپیشه پسر یا دختر داشت، قطعاً اینقدر دیده نمی‌شد. از طرف دیگر اخبار حاشیه‌ای درباره هنرپیشه‌های فیلم هم وجود داشت که خیلی باعث تبلیغات مثبت برای فیلم بود. در این سال‌ها من و مهناز افشار خیلی پیشنهاد کار مشترک داشتیم. خودمان هم می‌دانیم که مخاطبان خیلی دوست دارند دوباره ما را رو به روی هم ببینند. اما دنبال قصه‌ای هستیم که ویژگی‌های خاص خودش را داشته باشد. 

بیش از یک میلیون نفر سریال کیت وینسلت را تماشا کردند

بیش از یک میلیون نفر سریال کیت وینسلت را تماشا کردند


قسمت اول سریال کوتاه «میلدرد پیرس» در حالی پخش شد که یک میلیون و 300 هزار نفر به تماشای آن نشستند.
 شبکه اچ‌بی‌او اعلام کرد آمار بینندگان این سریال پنج قسمته که روز یکشنبه اولین اپیزود آن روی آنتن رفت کاملا طبق انتظارات این شبکه کابلی بوده است.
این درحالی است که اولین قسمت جدیدترین سریال کوتاه شبکه اچ‌بی‌او در مقایسه با دیگر سریال‌های کوتاه این شبکه عملکرد قابل‌توجهی نداشته است. اولین قسمت سریال کوتاه «اقیانوس آرام» استیون اسپیلبرگ در سال 2010  حدود سه میلیون و 100 هزار نفر و اولین قسمت «جان آدامز» در سال 2008 حدود یک میلیون و 800 هزار نفر بیننده داشته است.

اینفوگراف استیو جابز



تنها راهی که میتوانید خارق العاده باشید این است که کاری که میکنید را دوست داشته باشید ! اگر هنوز آن کار را پیدا نکردید باز هم جستجو کنید ! هرگز  نه‌ایستید تا از ته دل از آنچه یافتید راضی باشید .

استیو جابز

امروز تولد مردی است که خدمات بسیاری به تکنولوژی کرده و به نوعی در زندگی همۀ ما تأثیرگذار بوده است ! استیو پاؤل جابز در حالی تولد ۵۶ سالگی اش را جشن میگیرد که از لحاظ جسمی در شرایط خوبی قرار ندارد ! به امید بهبود این مرد بزرگ ، اینفوگراف زیر تقدیم به تمامی هوادارانش : 

نشان شيروخورشيد

اين نوشته به فروهرِ صمدخان ممتاز السلطنه ، وزير مختار ايران كه توانست با كوشش هاي پيگيرش در كنفرانس ژنوِ سال 1284 خورشيدي، در كنار صليب سرخ ، نشان شيروخورشيد سرخ ايران را به تصويب برساند، پيشكش مي شود.


1. عجب بازي اي مي كند اين تاريخ!


معناي عشق واقعي



یک روز آموزگار از دانش آموزانی  که در کلاس بودند پرسید آیا می توانید راهی غیرتکراری برای ابراز عشق ، بیان کنید؟ برخی از دانش آموزان گفتند با بخشیدن،عشقشان را معنا می کنند. برخی «دادن گل و هدیه» و «حرف های دلنشین» را راه بیان عشق عنوان کردند. شماری دیگر هم گفتند «با هم بودن در تحمل رنجها و لذت بردن از خوشبختی» را راه بیان عشق می دانند.

۱۳۹۰ فروردین ۱۰, چهارشنبه

مدير



انگلستان: موفقيت مدير بر اساس پيشرفت مجموعه تحت مديريتش سنجيده ميشود
 
ايران: موفقيت مدير سنجيده نميشود، خود مدير بودن نشانه موفقيت است.
 
 
 
انگلستان: مديران بعضی وقتها استعفا ميدهند.
 
ايران: عشق به خدمت مانع از استعفا ميشود.
 
 

حرف‌های مهدی هاشمی درباره بهروز وثوقی، «سلطان و شبان» و مهرجویی

کمتر کسی را می‌توان سراغ گرفت که سریال‌های دهه 60 را در خاطر داشته باشد و بازی شیرین مهدی هاشمی در «سلطان و شبان» را به یاد نیاورد، حضوری که پس از گذشت بیش از دو دهه همچنان در ذهن‌ها باقی است.
روزنامه بانی‌فیلم در ویژه‌نامه نوروزی خود گفت‌وگویی مفصل با این بازیگر دوست‌داشتنی سینمای ایران انجام داده است که بخش‌هایی از آن را در زیر می‌خوانید.

روایت حماسه شش تایی ها :..:


روایت حماسه شش تایی ها :..:

شانزدهم شهریور یک تاریخ ماندگاردر قلب هر پرسپولیسی است.تاریخی که در دلش وقایع شیرینی را جای داده است.سال1352 زمانی که جام معروف تخت جمشید متولد شدهیچ کس فکرش را نمی کرد پرسپولیس رقم زننده ی حادثه ای باشدکه بعد از گزشت 35سال هیچگاه از ذهن طرفدارانش خارج شود. پرسپولیس در روز 16شهریور 1352خاطره ای را رقم زد که امروز قلم برای نوشتن در موردش بی تاب است در موردش انچه راکه می دانیم بنویسیم وانچه را که بزرگان پرسپولیس گفته اند به رشته تحریر در اوریم. بد نیست در ابتدانگاهی به تغییر وتحولات فوتبال در ان ایام بیندازیم و سپس به ان حماسه تاریخی اشاره کنیم

قرمز یا آبی: ستاره های سینما به چه تیمی علاقه دارند؟

قرمز یا آبی: ستاره های سینما به چه تیمی علاقه دارند؟

برای خیلی ها مهم است که بدانند چهره های معروف سینما طرفدار کدام یک از تیم های پایتخت هستند.سینمایی ها هم مثل مردم فوتبالی،با استقلالی هستند یا پرسپولیسی















هیچکس منکر شباهت های فوتبال و سینما نیست.حتی خیلی از همان آدم هایی که پز روشنفکری می گیرند و می خواهند شباهت های فوتبال را با سینما نادیده بگیرند.خیال می کنند سینما تافته جدا بافته ای است و فوتبال یک ورزش عامیانه است.اما شرایط اجتماعی ثابت کرده که رابطه های این دو رشته در این سال های اخیر حرف دیگری را به این دسته از آدم ها نشان داده است.کنار همه این داستان ها،اهالی سینما و فوتبال رابطه های بسیار خوبی با هم دارند که البته سینمایی ها بیشتر اهل فوتبال هستند تا فوتبالی ها اهل سینما.خب،نمی شود منکر این شد که فوتبال یک هیجان عجیب و غریبی دارد که همه آدم ها را درگیر می کند.اهالی سینما هم از این قائده مستثنا نیستند.

آمارهایی از هفتادمین دربی پایتخت

ترین های تاریخ شهرآورد بزرگ پایتخت چه کسانی هستند؟!




جدال سرخ و آبي پايتخت از نگاه آمار
تيم‌هاي استقلال و پرسپوليس تهران امروز چهارشنبه هفتادمين ديدار سنتي پايتخت را برابر يكديگر برگزار مي‌كنند.
در گزارش زير عملكرد دو تيم در شصت و نه بازي گذشته مورد بررسي قرار گرفته است.

۱۳۹۰ فروردین ۹, سه‌شنبه

خاطراتي از ورود موبايل به ايران

goshei-mobile.JPG

خاطراتي از ورود موبايل به ايران


اواخر سال 1372 نخستین محموله تجهیزات تلفن همراه وارد ایران شد. در ابتدای ورود موبایل به ایران دیدگاه‌های مختلفی درباره استفاده از این وسیله ارتباطی وجود داشت. عده‌ای آن را کالایی لوکس و غیرضروری می‌دانستند و عده‌ای آن را وسیله‌ای ضروری مثل رادیو و تلویزیون می‌خواندند. نحوه واگذاری سیمکارت‌ها به مردم نیز حکایت‌هایی داشت که اکنون پس از حدود دو دهه، بازخوانی آن حکایت‌ها و ماجراها خالی از لطف نیست.

جادوی شماره‌ ۱۰-جیانی ریورا، نابغه‌ای که کاتاناچیو را به چالش کشید

جیانی ریورا، نابغه‌ای که کاتاناچیو را به چالش کشید

 
جیانی ریورا، در پیراهن باشگاه آ ث میلان
 
جیانی ریورا، در پیراهن باشگاه آ ث میلان

در فوتبال ایتالیا همواره ستاره‌هایی پدید آمده‌اند که بنا بر شیوه‌ی بازی خود، با سیستم دفاعی فوتبال آن میانه‌ی خوبی نداشته‌اند. یکی از بزرگ‌ترین آنان، جیانی ریورا، شماره ۱۰ طلایی دهه‌ی ۶۰ بود که از بازی دفاعی نفرت داشت.

 

بسیاری از نمایندگان جوان پارلمان اروپا، هنگامی که در راهروهای ساختمان آن در استراسبورگ، با مرد آراسته و خوش‌لباسی که موهای پرپشت سپید دارد روبرو می‌شوند، اگر او را نشناسند شاید هرگز حدس نزنند که این شخص روزی بهترین بازیکن فوتبال اروپا بوده است. او کسی جز جیانی ریورا، اسطوره‌ی فوتبال ایتالیا نیست که پس از پایان دوره‌ی فوتبال خود، وارد عالم سیاست شد و در آن نیز همانگونه موفق بود که در میدان چمن سبز.
«آکادمیسین فوتبال»
جیانی (جیووانی) ریورا را در ایتالیا «پسر طلایی» می‌نامیدند. وی در دوره‌ی اوج خود به یکی از برترین شماره ده‌های تاریخ فوتبال تبدیل شد. ریورا اندامی نسبتا ظریف داشت و زیاد اهل دوندگی نبود. ولی آنچنان تکنیک خیره‌کننده‌ای داشت که همگان را مبهوت می‌ساخت. ریورا را به دلیل هوش سرشاری که در بازی از خود نشان می‌داد، «آکادمیسین فوتبال» لقب داده بودند. خود ریورا در مصاحبه‌ای گفته است: «بازی فوتبال امروزه با قدرت بدنی زیاد همراه است. ولی من شخصا فوتبال تقریبا بدون برخورد فیزیکی را ترجیح می‌دهم. فوتبالی که زیبایی آن چشم را خیره کند».

جادوی شماره‌ ۱۰-دگرگونی بازیکن شماره‌ ۱۰ در فوتبال پسامدرن

دگرگونی بازیکن شماره‌ ۱۰ در فوتبال پسامدرن

 
مسی، اینیستا و ژاوی، مثلث جادویی اف ث بارسلونا
 
 
مسی، اینیستا و ژاوی، مثلث جادویی اف ث بارسلونا

بازیکن شماره‌ی ۱۰ به عنوان نماد فوتبال خلاق و زیبا، در گذر زمان دستخوش تحولات زیادی شده است. نمی‌توان این تحولات را از دگرگونی‌ در سیستم‌ها و تاکتیک‌های فوتبال پسامدرن جدا دانست. این تحولات در چه راستایی صورت گرفته‌اند؟

 

بازیکنان خلاق شماره‌ی ۱۰، در قالب کلاسیک خود، محصول دوره‌‌ای خاص در تاریخ فوتبال هستند. این بازیکنان عمدتا از اواسط دهه‌ی ۶۰ میلادی پدید آمدند. در میان نسل اول آنان، با چهره‌های ماندگاری چون پله، دی‌استفانو، ریورا، اوورات، کرویف و نتزر روبرو هستیم. نسل دوم از اواسط دهه‌ی ۷۰ تا اواسط دهه‌ی ۸۰ ستارگانی چون زیکو، مارادونا و پلاتینی را به جهان فوتبال عرضه کرده است.

جادوی شماره‌ ۱۰-سنخ‌شناسی بازیکن شماره ۱۰

سنخ‌شناسی بازیکن شماره ۱۰

 
پلاتینی، پله و مارادونا (از راست) سه ستاره‌ی فراموش‌نشدنی عالم فوتبال
 
پلاتینی، پله و مارادونا (از راست) سه ستاره‌ی فراموش‌نشدنی عالم فوتبال

اگر پدیده‌ی «بازیکن شماره‌ ۱۰» را به عنوان واقعیتی برای تبیین نوابغ استثنایی فوتبال بپذیریم، بلافاصله با این پرسش روبرو می‌شویم که بزرگ‌ترین‌های این رشته‌ی ورزشی را بر پایه‌ی کدام معیارها می‌توان تقسیم بندی کرد؟

 

این پرسش که بهترین بازیکن تاریخ فوتبال چه کسی بوده، هنوز پاسخ قطعی خود را نیافته است. جدل و مناقشه میان فوتبال‌دوستان همچنان ادامه دارد و شاید هرگز به نتیجه نرسد. در فهرست رده‌بندی فیفا در گزینش بهترین بازیکنان قرن بیستم، پله در صدر جدول قرار دارد و پس از او کرویف و مارادونا در مکان‌های دوم و سوم جای گرفته‌اند. ولی در فهرستی که باز هم به ابتکار فیفا، فوتبال‌دوستان سراسر جهان از طریق نظرسنجی اینترنتی تهیه کردند، مارادونا با کسب ۵۳ درصد آرا در جایگاه نخست قرار دارد و پله و اوزه‌بیو با فاصله‌ی زیاد نسبت به او در جایگاه‌های دوم و سوم ایستاده‌اند.

جادوی شماره‌ ۱۰-پله؛ زایش اسطوره شماره ۱۰

پله؛ زایش اسطوره شماره ۱۰

 
پله در طول فعالیت حرفه‌ای خود ۱۲۸۱ گل به ثمر رساند
 
پله در طول فعالیت حرفه‌ای خود ۱۲۸۱ گل به ثمر رساند

پله اعجوبه‌ی برزیلی بود که به پیراهن شماره‌ی ۱۰ شخصیت بخشید. پس از او بهترین‌های فوتبال، سنت او را با پیراهن شماره‌ی ۱۰ ادامه دادند و این پیراهن تدریجا رنگی از تقدس به خود گرفت. ولی پله این اسطوره‌ را چگونه شکل داد؟

 

زمانی که بازی‌گردانان خلاق شماره‌ی ۱۰ با توجه به دگرگونی سیستم‌های فوتبال و برای پاسخ به نیازهای تاکتیکی فوتبال مدرن، در قلب میدان‌ در حال شکل‌گیری بودند و هر یک با تعبیر خود فوتبال زیبا را معنا می‌کردند، پله مدت‌ها بود به عنوان گل‌زنی استثنایی، به چهره‌ای جهانی تبدیل شده بود. او در جام جهانی ۱۹۵۸ با گل‌های زیبا و حرکاتی حیرت‌آور، نام خود را بر سر زبان‌ها انداخته بود.

۱۳۹۰ فروردین ۸, دوشنبه

پرفسور حسابی «فراماسونر» است

به نقل از مسئولین صدا و سیما عنوان شد؛
پرفسور حسابی «فراماسونر» است
پاکدل، نویسنده و کارگردان تئا‌تر در گفت‌وگویی درباره سرنوشت سریال «پرفسور حسابی» گفت: قرار نیست این سریال را بسازم، فیلمنامه را نوشته‌ام اما در تلویزیون گفته‌اند که دکتر حسابی فراماسونر است و ساخت سریالی درباره ایشان در اولویت کار ما نیست.
حسین پاکدل گفت: تلویزیون گفته که دکتر حسابی فراماسونر است و ساخت سریالی درباره ایشان در اولویت کار ما نیست.

فوايد آب كرفس


 برگ كرفس حاوي مقدار قابل توجهي ويتامين A (بتاكاروتن) است در حالي كه ساقه ي آن منبع ويتامين هاي B6 ,B2،B1، ويتامين C و همچنين پتاسيم، اسيد فوليك، كلسيم، منيزيم، آهن، فسفر، سديم و چند نوع از اسيدهاي امينه ضروري است.
هورمون هاي گياهي موجود در كرفس به همراه روغن هاي ضروري آن نه تنها طعم معطري به كرفس مي دهند، بلكه در كنار بقيه املاح و ويتامين ها كرفس را به معجوني تبديل مي نمايند كه در حقيقت مي تواند داروي هر دردي باشد.

آب كرفس و پوست و مو

از آن جايي كه كرفس سرشار از انواع ويتامين ها از جمله ويتامين آ، ب و ث مي باشد و در آن املاح نيز به مقدار زياد نهفته است مي تواند مكمل خوبي براي زيبايي پوست و مو نيز باشد.
شما با نوشيدن يك ليوان آب كرفس فقط دو يا سه روز در هفته نه تنها مي توانيد به سلامتي قلب، معده و روده هاي تان كمك كنيد بلكه اگر اين كار براي شما مثل يك عادت شود علاوه بر سلامتي اندام هاي مهم دروني خود به شادابي و جوان نگه داشتن پوست و موي تان نيز كمك كرده ايد و اثرات مفيد آن را در همان روزهاي اول خواهيد ديد.
ويتامين C و انواع ويتامين هاي B موجود در آب كرفس براي از بين بردن جوش ها و لكه ها و كلسيم موجود در آن سبب رشد و ترميم مو و ناخن هاخواهد شد و علاوه بر آن  آب كرفس ميل تان را به خوراكي هاي شيرين و انواع شيريني ها كه عامل مهمي در جوش زدن و ايجاد لكه ها خواهند بود كم كرده و شما را در داشتن پوستي بدون جوش و سالم و زيبا ياري خواهد كرد.

گفتگو لس آنجلس تایمز با کیارستمی و بینوش

گفتگو لس آنجلس تایمز با کیارستمی و بینوش
لس آنجلس تایمز به بهانه‌ نمایش «رونوشت برابر اصل» در نیویورک و لس آنجلس، گفت‌وگویی با «عباس کیارستمی» و «ژولیت بینوش» ترتیب داده است.


عباس کیارستمی، فیلمساز تحسین شده‌ ایرانی و یکی از فیلم سازان مهم دهه‌ ۹۰ جهان، دهه‌ گذشته از متن فیلم سازی فاصله گرفت و به ساخت فیلم‌های مستند و تجربی پرداخت. با فیلم «رونوشت برابر اصل» که در نیویورک و لس آنجلس هم نمایش داده شده است، کیارستمی به سینمای قصه گو بازگشته است.

پیش شماره پلاک ماشین شهرهای ایران


پیش شماره پلاک ماشین شهرهای ایران

ایران 12 استان خراسان-مشهد
ایران 13 استان اصفهان- اصفهان
ایران 14 استان خوزستان-اهواز
ایران 15 استان آذربایجان شرقی- تبریز
ایران 16 استان قم- شهر قم

انواع مکتب های ادبی و هنری



آنیمیسم(Animisme)جان گرایی
آنیمیسم در ادبیات حالتی را بیان می کند که در آن گویی اشیا جان و شعور دارند. آنیمیسم از واژه ی لاتین “anima” گرفته شده است که به معنی روح است و آنیمیسم گرایش به روح دادن به اشیاء و طبیعت ست.
آنیمیسم به عنوان مثال در اثر "میلی یا خاک زادگاه" (Milly ou la terrenatale) نوشته ی لامارتین و یا دراثر "دهان تاریکی" ( La bouche d'ombre) نوشته ی ویکتور هوگو و "اشعار طلایی" (Vers dores) نوشته ی نروال به چشم می خورد.

۱۳۹۰ فروردین ۷, یکشنبه

ورود به فیسبوک بدون فیلترشکن

ورود به فیسبوک بدون فیلترشکن
می توانید عکس را در سیستم خود ذخیره نموده و برای دیدن زوم کرده تا تغییرات را به درستی اعمال کنید

۱۳۹۰ فروردین ۶, شنبه

جادوی شماره‌ ۱۰


 
مارادونا و پله، ۱۰‌های استثنایی عالم فوتبال
 
 
مارادونا و پله، ۱۰‌های استثنایی عالم فوتبال

گرچه همه چیز با پله آغاز نشد، ولی بدون او شاید اسطوره‌ی پیراهن «شماره ۱۰» نیز شکل نمی‌گرفت. «مروارید سیاه» فوتبال برزیل، به پیراهن شماره‌ ۱۰ شخصیتی داد که تا امروز نیز گیرایی خود را حفظ کرده است.

 
پله در ۱۷ سالگی همه‌ی جهان فوتبال را مسحور می‌کرد. دریبل‌های فراموش‌نشدنی او، مهارتش در بازی فردی، قدرت بازی با هر دو پا، شوت‌های سنگین و سرکش و شم او در گل‌زنی، به او شخصیتی یکتا می‌بخشید. او از همان زمان پله بود، ولی هنوز به «بازیکن شماره‌ی ۱۰» تبدیل نشده بود. پله‌‌ی شماره‌ی ۱۰ تازه در جام جهانی ۱۹۷۰ ظهور کرد. بی‌تردید از خود خواهید پرسید، شماره‌ی ۱۰ دیگر چیست؟ مگر بزرگی یک بازیکن فوتبال، به شماره‌ی پیراهن اوست؟ مگر این شماره با شماره‌های دیگر فرق دارد؟

۱۳۹۰ فروردین ۵, جمعه

چند دیالوگ برتر قهوه ی تلخ

چند دیالوگ برتر قهوه ی تلخ

قسمت اول:
- صدای پشت تلفن (روابط عمومی صدا و سیما): خب بعد...
- نیما: بعد هیچی دیگه. اونجا شهر تصرف شده بوده. همون جا هم اسکندر به آریوبرزن پیشنهاد می‌کنه که فرمانروای ایران بشه. آریوبرزن قبول نمی‌کنه و میاد دوباره یه‌دونه سپاه دیگه تشکیل می‌ده و برمی‌گرده که بجنگن با هم.
- روابط عمومی صدا و سیما: جومونگی بوده واسه خودش!

10 قابلیت فلش usb که تا بحال نمی دانستید!

10 قابلیت فلش usb که تا بحال نمی دانستید!

اگر تابه حال از حافظه های فلش تنها برای ذخیره سازی اطلاعات و به عنوان یک انبار دیجیتال استفاده می کردید، سخت در اشتباهید. این ابزار بندانگشتی کارکردهای مفید دیگری هم دارند که نباید از آنها غفلت کنید. باین ابزار، امکانات و توانمندی های جالبی دارند که به برخی از آنها اشاره می کنیم.
flash memory

اتصال دو رايانه به يکديگر از طريق كابل USB

اتصال دو رايانه به يکديگر از طريق كابل USB

به گفته کارشناسان، براي اتصال دو رايانه استفاده از يك هاب يا روتر هميشه كار معقولي نيست، بلكه استفاده از يك كابل USB بسيار كاربردي و عملي‌تر است، با اين روش حتي مي‌توانيد اتصال اينترنتي را بين دو رايانه به اشتراك بگذاريد.
اولين مرحله براي اتصال دو رايانه از طريق USB، پيدا كردن كابل USBــ USB است؛ در اين مرحله بايد بسيار دقت كنيد. شما به نوعي كابل احتياج داريد كه اصطلاحاً به آن Bridge يا كابل شبكه USB مي‌گويند. اين بدان معناست كه در اين كابل قابليت اتصال دو رايانه وجود دارد.

وايمكس در ايران از گذشته تا امروز

وايمكس در ايران از گذشته تا امروز

تابستان 86 سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي اعلام کرد که در حال مطالعات اوليه جهت صدور مجوز وايمکس در کشور است؛ پس از اتمام مطالعات اوليه، تهيه متن پروانه، اسناد مزايده و تصويب اين امر در کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات، انجام روال قانوني براي برگ‍زاري مزايده و واگذاري مجوز، در دستور کار قرار گرفت و سرانجام در هشتم تيرماه 87، با انتشار متن پروانه رسماً فراخوان خريد اسناد مزايده از سوي سازمان تنظيم مقررات انجام شد و هم‌اکنون، پس از انجام مراحل برگزاري مزايده، اپراتورهاي ارايه‌دهنده اين سرويس در تمامي استان‌هاي کشور مشخص شده و پروانه فعاليت آن‌ها صادر شده است.

اينترنت ماهواره اي چيست؟

اينترنت ماهواره اي چيست؟

همانطــور که مي دانيم حجم اطلاعات دريافتي (Recieve) در ارتباطات اينتـــرنتي همواره چندين برابر بيش از اطلاعات ارســـالي (Send) مي باشد، تکيه بر همين واقعيت است که سرويس دهندگان اينترنت نيز به طرق مختلف سعي بر اضافه کردن پهناي باند دريافت خود داشته باشند. به زبان ساده تر دريافت اطلاعات در خطوط يک طرفه از طرِيق Satellite تامين مي گردد لذا با توجه به ســـرعت بسيار بالاي دريافت اطلاعات ، شما قادر به استفاده از اينترنت پـــر سرعت ، ده ها برابر سريعتـــر از خطوط Dial up خواهيد بود.

هفت دلیل که هم اکنون اینترنت اکسپلورر 6 را پاک کنید

هفت دلیل که هم اکنون اینترنت اکسپلورر 6 را پاک کنید

در اینجا 7 دلیل ارائه میکنم که چرا نباید از اینترنت اکسپلورر ۶ استفاده کنید!
IE9
اول : IE6 از نظر سرعت از لاک پشت هم کند تر است.
اینترنت اکسپلورر ۶ به شدت کُند هست! فقط کافیه که باهاش یک صفحه سنگین را لود کنید اون موقع پی به عمق ماجرا می برید.
دوم : IE6 به شدت ناامنه (تذکر جدی)
اینترنت اکسپلورر ۶ ناامنه! به سادگی میتونه باعث ویروسی شدن کامپیوترتون بشه و همه چی بره رو هوا! همچنین به راحتی هکرها می تونن به پسورداتون از جمله پسورد ایمیلاتون نفوذ کنند.

چگونه يك اتصال ايمن در مرورگرها داشته باشيم؟

چگونه يك اتصال ايمن در مرورگرها داشته باشيم؟

اتصال ايمن (https) نوعي از اتصال است كه در آن اطلاعاتي كه بين شما و اينترنت مبادله مي‌شود قبل از فرستاده شدن رمزگذاري مي‌گردد. در اين صورت حتي اگر كسي هم بين راه قرار بگيرد و دزدكي به اطلاعات مبادله‌شده‌ي شما سرك بكشد نمي‌تواند مفهوم آن را درك كند چون رمزگذاري شده است.
بنابراين اگر مي‌بينيد كه آدرس صفحه‌ي اينترنتي كه مشاهده مي‌كنيد به جاي https از http استفاده مي‌كند، اين احتمال وجود دارد كه هنگامي كه به حساب كاربري خود در اين سايت‌هاي ناامن وارد مي‌شويد (يعني اتصال ناامن)، اطلاعات شما (مانند نام كاربري، رمز عبور و ساير اطلاعات حساس) توسط افراد شرور مشاهده شوند.

بیوگرافی کامل نقاش مشهور ونسان ون گوگ + مشهورترین نقاشی هایش [ 39 نقاشی ]

بیوگرافی کامل نقاش مشهور ونسان ون گوگ + مشهورترین نقاشی هایش [ 39 نقاشی ]


وَنسان ویلِم ون گوگ [ Vincent Willem Van Gogh ] نقاش نامدار سبک
پست‌امپرسیونیست ( ۳۰ مارس ۱۸۵۳ - ۲۹ جولای ۱۸۹۰ ) در گروت-زاندرت [ Groot-Zundert ] در ایالت برابانت هلند نزدیک مرز بلژیک به دنیا آمد. هرچند او در زمان حیاتش در گمنامی کامل به سر می‌برد، اما اکنون به عنوان یکی از تاثیرگذارترین نقاشان پست‌امپرسیونیست شناخته می‌شود. در کنار نبوغ سرشار هنری در برهه‌هایی از عمر خویش به بیماری‌های عصبی و اختلالات روانی مبتلا شد؛ به‌ویژه که وی قسمتی از گوش خود را برید و در پایان نیز خودکشی کرد.

زندگینامه بنجامین فرانکلین

بنجامین فرانکلین


بنجامین فرانکلین


تصویری از فرانکلین، اثر: ژوزف سیفرد
 
زادروز ۱۷ ژانویه، ۱۷۰۶
بوستون، ماساچوست
 
درگذشت ۱۷ آوریل، ۱۷۹۰
پنسیلوانیا
 
آرامگاه ، کلیسای مسیح در فیلادلفیا 
ملیت آمریکایی 
همسر خانم دبورا رید 
فرزندان: ویلیام فرانکلین
فرانسیس فرانکلین
سارا فرانکلین

گفتاورد: دشمنت را نیکو دار، زیرا تنها کسی‌که اشتباهت را بازگو می‌کند، اوست. 

۱۳۹۰ فروردین ۴, پنجشنبه

افسوس که چون بوقلمون رنگ به رنگیم شعری از سید اشرف الدین گیلانی




 
این شعر را سید اشرف الدین گیلانی (نسیم شمال)یکصد سال پیش
در وصف روحیات مردم ایران سروده  




ما ملت ایران همه باهوش و زرنگیم
افسوس که چون بوقلمون رنگ به رنگیم
ما باک نداریم ز دشنام و ملامت
 
ما میل نداریم به آثار و علامت
گر باده نباشد سر وافور سلامت
 
ازنام گذشتیم همه مایل ننگیم
افسوس که چون بوقلمون رنگ به رنگیم

نامه ی خواندنی جی دی سلینجر به ارنست همینگوی

نامه جی دی سلینجر به ارنست همینگوی

اگر ناخلف هستید نخوانید
سلینجر، همینگوی را برای اولین بار در زمان جنگ جهانی دوم در اروپا ملاقات كرد. نامه‌ای كه در زیر ترجمه‌اش را می‌خوانید از سوی جی.دی سالینجر به ارنست ‌همینگوی در سال 1946 ارسال شده است. چندی پیش این نامه برای اولین بار در كتابخانه جان اف. كندی بوستون آمریكا به نمایش عموم قرار داده شد.

پاپای عزیز: این نامه را از بیمارستان افسرها در نورنبرگ برایت می‌نویسم. خبر قابل عرضی نیست جز غیبت كاملا مشهود كاترین باركلی. فردا یا پس فردا از بیمارستان مرخص می‌شوم. مشكل خاصی ندارم جز ترس و ناامیدی مزمنی كه فكر كنم با كمی حرف زدن با یك نفر كه مشاعرش درست كار كند رفع شود. از من خواستند در مورد زندگی ام در دوران جوانی بنویسم (زندگی معمولی‌تر از چیزی كه فكرش را بكنی - عجب!) و در مورد دوران كودكی ام (كه عادی بود. مادرم تا زمانی كه 24 ساله شدم مرا به مدرسه می‌برد- خیابان‌های نیویورك را كه می‌شناسی) و بعد از من پرسیدند كه دوست داری ارتش چگونه باشد. من همیشه ارتش را دوست داشتم.

مسئلۀ استالین نوشته: لوچیو کولِتی

مسئلۀ استالین
نوشته: لوچیو کولِتی، تنظیم از بهروز نوایی
معرفی نویسنده –
            لوچیو کولِتیّ (Lucio Colletti) فیلسوف و نظرّیه پرداز سیاسی مشهور ایتالیایی، شاگرد گالوانو دولاوُلپه (G. Dello Volpe) مارکسیست معروف است و تفسیر او را از مارکسیسم در بسیاری از آثار مهّم خود گسترش داده است که شامل مقدّمه ای بر ترجمۀ ایتالیایی Dialectic of the Abstract and Concrete اثر IL ENKOV و یادداشت های فلسفی لنین میشود.  در اوائل سالهای 1950 به عنوان یک مبارز در حزب کمونیست ایتالیا، در تدوین و چاپ مجلۀ SOCISTA همکاری میکرد.  پس از بسته شدن مجلّه در سال 1957، مدیریّت ماهنامۀ غیر حزبی LA SINISRA  را در سال 1996 به عهده گرفت و همواره یک دید چپ انتقادی را در مورد سیاست های حزب کمونیست ایتالیا (PCI) و اردوگاه سوسیالیستی ادامه داد. 

10 ستاره تاریخ جام های جهانی فوتبال قبل از دوره نوزدهم(افریقای جنوبی 2010)

10 بازيکن برتر هيجده دوره‌ ي جام جهاني

کارشناسان 10 بازيکن برتر هيجده دوره‌ ي جام جهاني را انتخاب کردند و برزيلي‌ها با سه نماينده پرافتخارترين تيم اين رقابت‌ها هستند.


10 بازیکن برتر دوره‌های گذشته به این شرح هستند:


تاریخچه جام جهانی فوتبال-جام جهانی 2006 آلمان

جام جهانی 2006

مروری بر جام‌های جهانی گذشته: جام جهانی 2006
زیدان ستاره تورنمنتی بود که با قهرمانی ایتالیا به پایان رسید

پیش‌زمینه

واپسین جام جهانی برگزار شده غرور ملی از دست رفته آلمانی‌ها را برگرداند. این جام آخر برای رونالدو و زین‌الدین زیدان بود و همچنین اشتباهات مهلک زیادی در این جام دیده شد.

تاریخچه جام جهانی فوتبال-جام جهانی 2002 ژاپن و کره جنوبی

جام جهانی 2002

مروری بر جام‌های جهانی گذشته: جام جهانی 2002
بخش مرور جام‌های جهانی پا به قرن 21 می‌گذارد...

پیش‌زمینه

این اولین تورنمنتی بود که میزبانی آن را دو کشور به عهده داشتند. جام جهانی 2002 به خاور دور رفته بود تا در کشورهای کره و ژاپن برگزار شود. این جام، آخرین جامی شد که در آن از قانون گل طلایی استفاده می‌شد، هر چند که در نهایت برزیل بدون نیاز به این قانون برای پنجمین بار قهرمانی دنیا را به دست آورد و رکورد جدیدی به جا گذاشت.


تاریخچه جام جهانی فوتبال-جام جهانی 1998 فرانسه

جام جهانی 1998

مروری بر جام‌های جهانی گذشته: جام جهانی 1998
فرانسه و زیدان در این تورنمنت نام خود را تاریخی کردند

پیش‌زمینه

پس از آن که جام قبلی در آمریکا برگزار شد و تیمی از قاره آمریکا فاتح آن شد، فیفا جام جهانی را به قاره قدیم بازگرداند و فرانسه وظیفه میزبانی را به عهده گرفت.

تورنمنت
رقابت‌ها با پیروزی برزیل مقابل اسکاتلند سخت‌کوش شروع شد. برزیلی‌ها برای صدرنشینی نهایی در گروه A مراکش را هم بردند، اما شکست را هم تجربه کردند. در دیدار سوم گروه، نروژ برزیل را برد تا مراکش را کنار بزند و به عنوان تیم دوم به مرحله بعد راه یابد.
شوک بزرگ دور مقدماتی با حذف اسپانیا رقم خورد. آنها شش گل مقابل بلغارستان زدند اما تنها همین پیروزی را به دست آوردند و با باخت مقابل نیجریه در بازی اول و تساوی با پاراگوئه، به سرعت از رقابت‌ها کنار رفتند. دو تیم آفریقایی و آمریکای جنوبی به مرحله حذفی رسیدند و دو تیم اروپایی به خانه بازگشتند.
در گروه C، میزبان کار آسنای داشت و سه برد به دست آورد و نه گل زد و تنها یک گل خورد. آنها به راحتی دانمارک، تیم دوم گروه را پشت سر گذاشتند.

تاریخچه جام جهانی فوتبال-جام جهانی 1994 ایالات متحده امریکا

جام جهانی 1994

مروری بر جام‌های جهانی گذشته: جام جهانی 1994
اولین جام در آمریکای شمالی…برزیل برای چهارمین بار قهرمان شد

پیش‌زمینه

بسیاری از این نگران بودند که آمریکا در اولین تجربه میزبانی جام جهانی‌اش تورنمنت خوبی برگزار نکند چون ورزش در این کشور اولویتی اصلی به شمار نمی‌رود. اما آمریکایی‌ها با ورزشگاه‌های خوب خود توانستند رکورد بیشترین حضور تماشاگران در جام جهانی را از آن خود کنند، رکوردی که هنوز هم پابرجاست. بلغارستان پدیده خوش‌آیند این مسابقات بود و ایتالیا و برزیل، دو غول فوتبال دنیا در فینالی که به ضربات پنالتی انجامید رودرروی هم قرار گرفتند.


تاریخچه جام جهانی فوتبال-جام جهانی 1990 ایتالیا

جام جهانی 1990

مروری بر جامهای جهانی گذشته : جام جهانی 1990
پیشینه: چهاردهمین دور این رقابتها به میزبانی ایتالیا برگزار شد و بدین ترتیب ایتالیا دومین کشوری لقب گرفت که برای بار دوم میزبانی این رقابتها را برعهده گرفت. در این رقابتها آلمان غربی با غلبه بر آرژانتین به قهرمانی رسید و ایتالیا با پیروزی 1-2 مقابل آلمان، رتبه سوم را از آن خود کرد.این دور از رقابتهای جام جهانی، به عنوان فقیرترین دوره شناخته می شود، چرا که در ازای هر گل کمترین مبلغ ممکن به تیمها پرداخت می شد.با این وجود، رقابتهای جام جهانی 1990 یکی از پربیننده ترین رقابتهای تاریخ جام جهانی از طریق تلویزیون بود.

تاریخچه جام جهانی فوتبال-جام جهانی 1986 مکزیک

جام جهانی 1986

مروری برجام های جهانی گذشته: جام جهانی 1986
پیشینه:در ابتدا قرار بود این رقابتها به میزبانی کلمبیا برگزار شود ولی در نهایت میزبانی این رقابتها به مکزیک سپرده شد.به رغم گرمای شدید موجود اکثر دیدارها در وسط روز و زیر آفتاب داغ مکزیک برگزار می شد.


رقابتهای گروهی
تیم ها در 6 گروه تقسیم شدند و قرار بر این شد که دوتیم اول هر گروه و چهار تیم برتر دوم در مجموع تمام گروه ها به مرحله بعدی راه بیابند.
تیمهای آرژانتین، ایتالیا و بلغارستان با کسب 5 و4 و 2 امتیاز در گروه آ، توانستندبه دور بعد راه یافته و کره جنوبی تنها ناکام این گروه بود.
در گروه بی، تیمهای مکزیک (5)، پاراگوئه (4) و بلژیک (3) امتیاز به عنوان سه تیم برتر به دور بعد رفته و عراق حتی نتوانست امتیازی کسب کند و با این رقابتها خداحافظی کرد.

تاریخچه جام جهانی فوتبال-جام جهانی 1982 اسپانیا

جام جهانی 1982

مروری برجام های جهانی گذشته: جام جهانی 1982


پیشینه:پس از برگزاری این رقابتها در آرژانتین، بار دیگر میزبانی رقابتهای جام جهانی به قاره اروپا بازگشت و این بار اسپانیا میزبان این بازیها بود.دیگر زمان درخشش فرا رسیده بود: تیمهای بزرگ، گلهای بزرگ، ستاره های بین المللی و لباسهای تنگ.


بدین ترتین این یکی از زیباترین وبهترین رقابتهای جام جهانی را شاهد بودیم.


برای اولین بار بود که تورنمنت با حضور 24 تیم دنبال می شد و جام جهانی 16 تیمی گسترش یافت.

تاریخچه جام جهانی فوتبال-جام جهانی 1978 آرژانتین

جام جهانی 1978

مروری برجام های جهانی گذشته: جام جهانی 1978

پیشینه:تیم ملی آرژانتین پس از گذشت حدود 50 سال از شکستشان دراولین فینال این رقابتها ، موفق شدند تادر خانه این جام را از آن خود کنند.




مرحله گروهی


در مرحله گروهی این رقابتها، مطابق معمول 4گل 4 تایی وجود داشت. تیمهای ایتالیا و آرژانتین از گروه یک به دور بعد راه یافته و فرانسه و مجارستان از راهیابی به دور بعدی محروم ماندند.


از گروه دو لهستان و آلمان غربی بودند که رتبه های اول و دوم را کسب کردند و تیمهای تونس و مکزیک در مرحله گروهی از این رقابتها خداحافظی نمودند.

تریش تیم صدرنشین گروه سه شد و برزیل نیز با امتیازی مشابه در رده دوم قرار گرفت. تیمهای اسپانیا و سوئد نیز خداحافظی زودهنگامی با گردونه این رقابتها داشتند.

تاریخچه جام جهانی فوتبال-جام جهانی 1974 آلمان غربی

جام جهانی 1974

مروری بر جام های جهانی گذشته: جام جهانی 1974
پیشینه :اگر جام جهانی سال 1970 را پایان فوتبال زیبا در این رقابتها می دانیم، در رقابتهای سال 1974 که به میزبانی آلمان غربی برگزار شد، شاهد رقابتهایی به مراتب تیره و تار تر بودیم. به نظر می رسید که این رقابتها حال و هوا و روح همیشگی اش را از دست داده و تجارت وارد رقابتهای جام جهانی شده بود.

تاریخچه جام جهانی فوتبال-جام جهانی 1970 مکزیک

جام جهانی 1970


مروری بر تاریخچه جام های جهانی: جام جهانی 1970
كشور مكزيك در جريان برگزاري بازي‌هاي المپيك توكيو در سال ۱۹۶۴ توانست بيش از آرژانتين نظر مسئولان فيفا را جلب و ميزبان جام جهاني نهم در سال ۱۹۷۰ شود.
 
نهمين دوره رقابت‌هاي جام جهاني نقطه عطف ديگري از نظر پخش تلويزيوني مسابقات بود و حتي براي هماهنگي با شبكه‌هاي تلويزيوني، برخي ديدارها ۱۲ ظهر انجام شد.
اين تصميم با نارضايتي بسياري از بازيكنان و سرمربيان مواجه شد، چون ناگزير بودند در گرماي شديد مكزيك در آن وقت ظهر، مسابقه بدهند.


از خشونت‌ها و بازي فيزيكي كه در دوره قبل جام جهاني ديده شده بود، خبري نبود. اين دوره از رقابت‌ها بدون اخراج حتي يك بازيكن تمام شد كه از اين نظر با ركورد سال ۱۹۵۰ برابر است.

** ژول ريمه به كلكسيون برزيل رفت
په له با اين كه گفته بود هرگز در رقابت‌هاي جام جهاني بازي نمي‌كند، در اين مسابقات حضور يافت و تيم برزيل با تركيب طلايي خود شامل كلودو آلدو، جرسون، ريوه لينو، توستائو، جرزينيو، پله و كارلوس آلبرتو، جام ژول ريمه را براي سومين بار به خانه برد.

تاریخچه جام جهانی فوتبال-جام جهانی 1966 انگلیس

جام جهانی 1966


مروری بر جامهای جهانی گذشته: جام جهانی 1966
از اولين دوره رقابت هاى جام جهانى که در سال 1930 در اروگوئه برگزار شد؛ محبوبيت، سطح کيفى و استقبال کشورها از اين مسابقات به تدريج افزايش يافت تا جايى که به پرطرفدارترين و بزرگترين رويداد تک رشته اى جهان تبديل شد.
 
"په له" در جام جهانى 1966 نيز ناموفق بود و نتوانست به کسب سومين قهرمانى پياپى تيم برزيل کمک کند، اما تيم انگلستان که توسط "سر الف رمزى" هدايت مى شد، در يک ديدار پرتنش در ورزشگاه ويمبلى، آلمان غربى را با 3 گل تاريخ ساز "جف هورست" و نتيجه 2 بر 4 شکست داد و قهرمان جهان شد.
اين در حاليست که هنوز هم اختلاف نظر در مورد عبور توپ از خط دروازه آلمان ادامه دارد

تاریخچه جام جهانی فوتبال-جام جهانی 1962 شیلی

جام جهانی 1962

مروری بر جامهای جهانی گذشته: جام جهانی 1962
بعد از دو دوره برگزاری این رقابتها به اروپا، بار دیگر آمریکای جنوبی و این بار شیلی میزبانی این رقابتها را برعهده گرفت.
 
انتخاب شيلي به عنوان ميزبان اين رقابت‌ها مخالفت‌هاي زيادي عليه فيفا بر انگيخت، چون شيلي از هيچ نظر(ورزشگاه، شبکه حمل و نقل، اقامت) توانايي برگزاري پيکارهايي مهمي چون جام جهاني و ميزباني آن را نداشت.
حضور ‎ 56تيم در جام جهاني که رکورد ديگري محسوب مي‌شد، در مرحله مقدماتي شرکت کردند و دو تيم مدعي دوره قبل به نام فرانسه و سوئد از دور رقابت‌ها حذف شدند.

تاریخچه جام جهانی فوتبال-جام جهانی 1958 سوئد

جام جهانی 1958


مروری بر جامهای جهانی گذشته: جام جهانی 1958
مروری بر جام جهانی سال 1958 – سوئد

این بار نوبت سوئد بود که ميزبانی رقابت هاي جام جهاني را عهده دار شود واین در حالی بود که در سال برگزاری برگزاری این دوره از رقابتها "ژول ريمه" بنيانگذار اين پيکارها در سن 83 سالگي درگذشت.
در اين دوره از رقابتها بود که نوجوانی 17 ساله به نام پله ظهور کرد و با درخشش خیره کننده نظر تمام دنیا را به خود جلب نمود.
نکته جالب توجه اینجا بود که این دوراز رقابتهای جام جهانی، براي نخستين بار تصاوير رقابت هاي جام جهاني فوتبال از طريق تلويزيون به سراسر دنیا مخابره شد.

تاریخچه جام جهانی فوتبال-جام جهانی 1954 سوییس

جام جهانی 1954


مروری بر جامهای جهانی گذشته: جام جهانی 1954
  مروری بر جام جهانی سال1954 – سوئیس

پیشینه: پنچمین دوره رقابتهای جام جهانی که سوئیس میزبانی آن را عهده دار بود. این تصمیم به این دلیل اتخاذ شد که این کشور به علت بي طرفي در جنگ جهاني دوم، هيچگونه آسيبي نديد.


مرحله گروهی


مسابقات اين دوره همانند دوره‌هاي اخير جام جهاني، به صورت گروهي در دور مقدماتي و تک حذفي در مرحله بعدي برگزار شد.
در مرحله گروهی،تيم‌ها در گروه‌هاي چهارتايي تقسيم شدند که دو تيم نخست هر گروه به مرحله يک چهارم نهايي راه يافتند.
در اين دوره 38 کشور براي حضور در مسابقات مقدماتي ثبت نام کردند که تيم هاي آرژانتين و شوروي در ميان آنها قرار نداشتند. از قاره آسيا، ژاپن و کره جنوبي حضور داشتند که در دو بازي رفت و برگشت، کره جنوبي به عنوان نماينده آسيا انتخاب شد.

تاریخچه جام جهانی فوتبال-جام جهانی1950 برزیل

جام جهانی 1950


مروری بر جامهای جهانی گذشته: جام جهانی 1950
  مروری بر جام جهانی سال 1950 – برزیل

پیشینه:


چهارمین جام جهانی، به میزبانی برزیل در سال 1950 برگزار شد؛ برزیل تنها کشوری بود که درخواستی رسمی برای میزبانی این رقابتها ارائه کرد، چرا که در آن زمان، کشورها به تازگی از جنگ رهایی پیدا کرده بودند. این رقابتها از 24 ژوئن تا 16 جولای برگزار شد و همه نگاه ها برروی عملکرد تیم میزبان متمرکز بود. 16 کشور به این رقابتها راه یافته بودند و این تورنمنت در مقایسه با تورنمنتهای کنونی در مقیاس به مراتب کوچکتری برگزار می شد. به صورت میانگین حدود 60 هزار نفر از بازیها دیدن می کردند؛ رکوردی که تنها در جام جهانی سال 1994 که به میزبانی آمریکا برگزار می شد و با 68.991 هوادار به صورت میانگین صورت می گرفت، بهبود یافت.

تاریخچه جام جهانی فوتبال-جام جهانی 1938 فرانسه

جام جهانی 1938


مروری بر جامهای جهانی گذشته: جام جهانی 1938
  مروری بر جام جهانی سال 1938 – فرانسه

پیشینه: سومین رقابتهای تاریخ جام جهانی در سال 1938 و به میزبانی فرانسه برگزار شد و بدین ترتیب برای دومین دوره متوالی اروپا میزبان این رقابتها بود. البته رقابتهای جام جهانی نیز از جنگ های موجود بی نصیب نماند و تیم ملی اسپانیا به دلیل جنگهای داخلی در این کشور از حضور در این رقابتها ناکام ماند


در این دور از رقابتها 12 تیم از اروپا حاضر بودند و تیمهای برزیل و کوبا نیز در این رقابتها حضور داشتند و از قاره آفریقا هیچ نماینده ای دراین رقابتها شرکت نمی کرد.مرحله اول رقابتها بدین ترتیب بود که دو تیم مقابل یکدیگر قرارمی گرفتند وتیم برتر به دور بعدی راه می یافت. دیدارهایی که در نهایت با نتیجه تساوی به پایان می رسید نیز بار دیگر تکرار می شد.

تاریخچه جام جهانی فوتبال-جام جهانی 1934 ایتالیا

جام جهانی 1934


مروری بر جامهای جهانی گذشته: جام جهانی 1934
مروری بر جام جهانی سال 1934 - ایتالیا:

پیشینه


پس از برگزاری اولین جام جهانی در سال 1930 در اروگوئه، جام جهانی 1934 در ایتالیا برگزار شد. در زمانی که بنیتو موسولینی دراوج قدرت بود و حضور این دیکتاتور برگزاری این رقابتها را تحت تاثیر قرار داده بود.در جریان این رقابتها بود که برای اولین بار رقابتهای مرحله مقدماتی جام جهانی برگزار شد. اروگوئه به منظور تلافی غیبت تیمهای اروپایی در رقابتهای سال 1930،در تورنمنت ایتالیا شرکت نکرد و بدین ترتیب تنها قهرمانی لقب گرفت که برای دفاع از عنوان قهرمانی اش،وارد عمل نشد.

انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی حاضر به شرکت در این رقابتها نشدند و حتی ایتالیا نیز می بایست در رقابتهای مرحله مقدماتی شرکت می کرد. مصر اولین تیم تاریخ قاره آفریقا بود که به رقابتهای جام جهانی راه یافت.

تاریخچه جام جهانی فوتبال-جام جهانی 1930 اروگوئه

جام جهانی 1930




مروری بر جامهای جهانی گذشته: جام جهانی 1930

پیشینه


اولین جام جهانی و با حضور سیزده تیم شرکت کننده. خبری از رقابتهای مرحله مقدماتی نبود و اروگوئه میزبان به دلیل کسب مدال طلای المپیک در سال 1928 و جشنهای صدسالگی استقلالشان، میزبانی این رقابتهاراکسب کردند. آنها دعوت نامه هایی به سرتاسر دنیا ارسال کردند و تنها 4تیم اروپایی (فرانسه، یوگسلاوی، رومانی و بلژیک) عازم سفری دوهفته ای با قایق ، به آمریکای جنوبی شدند.



۱۳۹۰ فروردین ۳, چهارشنبه

یکی دیگر از آخرین بازماندگان سینمای کلاسیک هم رفت: الیزابت تیلور درگذشت

یکی دیگر از آخرین بازماندگان سینمای کلاسیک هم رفت: الیزابت تیلور درگذشت



الیزابت تیلور، یکی از افسانه‌ای‌ترین ستارگان زن تاریخ سینما، در 79 سالگی درگذشت.
به گزارش کافه‌سینما به نقل از هالیوود ریپورتر، مرگ تیلور صبح چهارشنبه در لس‌آنجلس رخ داد. تیلور در سال‌های اخیر چندین بار به علت نارسایی قلبی در بیمارستان بستری شده بود. تیلور در 27 فوریه 1932 در لندن از والدینی آمریکایی متولد شد. تیلور از کودکی با دنیای بازیگری آشنا بود چرا که مادرش بازیگر تئاتر بود. اولین حضور سینمایی تیلور زمانی اتفاق افتاد که او 9 ساله بود. هر چند زمانی گفته می‌شد که تیلور در 6 سالگی یکی از گزینه‌های بازی در نقش بنی بلو باتلر در فیلم بر باد رفته بوده است.

مصاحبه اختصاصی روزنامه بيلد با لوتا ماتئوس به مناسبت تولد پنجاه سالگی او




وبسايت کانون هواداران تيم ملی فوتبال آلمان در ايران_ ترجمه و تأليف : حسين قربانی

او آخرين کاپيتان تيم ملی فوتبال آلمان بود که توانست در سال 1990 با اين تيم، جام قهرمانی جهان را بالای سر خود ببرد، همچنين توانست در سالهای 1990 و 1991 عنوان بهترين بازيکن سال فوتبال جهان را از آن خود کند و با 150 بازی رکورد دار بيشترين بازی ملی است.

لوتار ماتئوس _ مرد خستگی ناپذير از توپ فوتبال، ديروز تولد پنجاه سالگی خود را جشن گرفت.

در زير مصاحبه اختصاصی لوتار ماتئوس با روزنامه بيلد را مشاهده ميکنيد که به مناسبت تولد پنجاه سالگی او برگزار شده است.

شکنجه‌ی سال نو نوشته آنتوان چخوف

شکنجه‌ی سال نو

( چند کلمه‌ای از جدیدترین شکل تفتیش عقاید)

شما فراک تنتان می‌کنید، نشان «استانیسلاو»-البته اگر چنین نشانی داشته باشید- به گردن می‌آویزید، چند قطره عطر روی دستمال جیبی‌تان می‌چکانید، سیبل‌تان را با بطری‌بازکن می‌تابانید و این همه را آن‌قدر سریع و چنان خشم‌آلود انجام می‌دهید که انگار فراک را نه بر تن خود که برتن کین‌توزترین دشمن‌تان می‌پوشانید. و در همان حال، زیر لب غرولند می‌کنید:
-مرده شور این زندگی را ببرد! نه در روزهای عادی راحتم می‌گذارند، نه در ایام عید! سر پیری از بام تا شام سگ‌دو می‌زنم! صد رحمت به پستچی‌ها!

بمناسبت اولین روزهای سال 1390، آمار اولین های لیگ پرسپولیس و قهرمانی ها در سال خرگوش

بمناسبت اولین روزهای سال 1390، آمار اولین های لیگ پرسپولیس

بمناسبت اولین روزهای سال 1390، آمار اولین های لیگ در شاخه تیم محبوبمون رو تقدیم می کنم


اولین دوره:
مسابقات قهرمانی کشور که در سال 1349 و بصورت متمرکز در تهران برگزار شد، اولین دوره لیگ فوتبال ایران محسوب می شود. اگرچه عنوان لیگ برای این مسابقات مناسب به نظر نمی رسد، چرا که بازیها بصورت متمرکز انجام شد.

اولین گل بخودی در تاریخ فونبال ایران:
محراب شاهرخی مدافع پرسپولیس در بازی تیمش مقابل پاس به اشتباه دروازه سرخپوشان را باز کرد. پرسپولیس این بازی را 3-1 برد.

اولین هت تریک در تاریخ فوتبال ایران:
حسین کلانی، مهاجم گلزن پرسپولیس، در بازی مقابل تاج شیراز که سرخپوشان 6- صفر بردند، 4 گل به ثمر رساند.

اولين های ليـگ فـوتبـال در ايـــــران؛

اولين های ليـگ فـوتبـال در ايـــــران؛

اولین دوره:
مسابقات قهرمانی کشور که در سال 1349 و بصورت متمرکز در تهران برگزار شد، اولین دوره لیگ فوتبال ایران محسوب می شود. اگرچه عنوان لیگ برای این مسابقات مناسب به نظر نمی رسد، چرا که بازیها بصورت متمرکز انجام شد.

...اولین بازی:
جمعه 28 دی 1349، ورزشگاه امجدیه در یک هوای مه آلود و در حضور 15 هزار تماشاگر، اولین بازی لیگ را تیمهای پاس تهران و تاج شیراز انجام دادند که پاس 2-1 برد.

اولین گل:
در دقیقه 23 بازی پاس و تاج شیراز، یک خطای پنالتی اتفاق افتاد که محمود یاوری آن را به گل تبدیل کرد. جالب اینکه دروازه بان شیراز در بار اول ضربه را مهار کرد، اما یاوری در ریباند آن را به گل تبدیل کرد!

جهنم بی‌کران نویسنده: گیلرمو مارتینز مترجم: پویا کرم‌بخش




یک شهر کوچک، جهنمی بی‌کران است.
- ضرب‌المثل آرژانتینی


معمولاً، وقتی که مغازه‌ی خواربار فروشی خالی است و تنها چیزی که آدم می‌شنود وز وز مگس‌هاست، به آن مرد جوانی فکر می‌کنم که هیچ‌وقت اسم‌اش را نفهمیدم و دیگر هیچ کس در شهر از او یاد نکرد. به دلایلی که نمی‌توانم توضیح دهم، همیشه او را همان‌طوری که اولین بار دیدم‌اش به خاطر می‌آورم: لباس‌های خاکی، ریش وزوزی، و به‌خصوص موهای بلند آشفته که تقریباً چشمان‌اش را می‌پوشاند. اوایل بهار بود، برای همین، وقتی که به مغازه آمد فکر کردم برای چادرزنی در جنوب آمده است. چند قوطی غذا و مقداری قهوه خرید؛ زمانی که صورت‌حساب‌اش را جمع می‌زدم، به تصویرش در آینه نگاه کرد، موهای روی پیشانی‌اش را کنار زد، و از من پرسید که آیا در شهر آرایشگر هست یا نه.

من یه احمق‌ام نویسنده: شروود اندرسن برگردان: محمد رجب پور




خیلی ناجور ضربه خوردم. ضدحال از این بدتر نمی‌شد. همه‌اش هم تقصیر حماقت خودم بود. بعضی وقت‌ها که به‌اش فکر می‌کنم، دلم می‌خواد زار زار گریه کنم، به خودم و همه کس و ناکس‌ام فحش بدم یا دودستی بزنم تو سر خودم. شاید بعد از این همه مدت، با گفتن قضیه یه کم آروم بشم. بذار همه بدونن من چه قدر ضایع‌ام.
همه بدبختی‌ام ساعت سه بعد از ظهر یه روز پاییزی شروع شد. توی جایگاه ویژه نشسته بودم و داشتم کورس اسب‌دوانی سنداسکی رو نیگاه می‌کردم.
راستشو بخواید یه جورایی فکر می‌کردم مخ‌ام پاره‌سنگ برداشته رفتم توی جایگاه ویژه نشستم. تابستون قبل‌اش شهر و دیارمو به همراه هری وایتهد و یه کاکاسیاه به اسم برت ترک کرده بودم. اون سال هری دو تا اسب داشت و تو کورس پاییزه شرکت می‌کرد. من و برت هم مهتر یا به قول معروف قشوچی اسب‌ها بودیم. وقتی که به خونه گفتم می‌خوام قشوچی هری بشم ننه‌ام زد زیر گریه و اشک بود که می‌ریخت. خواهرم میلدرد که همون پاییز می‌خواست تو شهرمون معلم بشه چپ و راست لیچار بارم می‌کرد. می‌گفتن آبروریزیه که یکی از خونواده‌ی ما بشه قشوچی اسب. به گمون‌ام میلدرد فکر می‌کرد کار من نذاره شغلی رو که سال‌ها آرزوشو داشت به دست بیاره.

سه روز تاریخ‌ساز، ۲۰ تا ۲۲ بهمن ۵۷- بخش نهم

دیدار دیرهنگام

سحاب سپهری
عصر روز ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ پایان یک جنگ داخلی سه روزه بود. اتفاق‌های عصر روز ۲۲ بهمن، مهر اجرایی بر رخداد‌های طول آن روز زدند. قیام این روز که با پیروزی بر واحدهای زرهی لشکر گارد در زیرگذر میدان فوزیه شروع شده بود با اعلام بی‌طرفی امیران ارتش در ظهر آن روز ادامه یافت و سپس با تسخیر رادیو و تلویزیون در عصر همان روز نهایی شد. به این ترتیب شب ۲۲ به ۲۳ بهمن اولین شب بدون شاه در تاریخ ایران درآمد.

نگاهی دیگر به رمان «تماماً مخصوص» عباس معروفی

نگاهی دیگر به رمان «تماماً مخصوص» عباس معروفی

تصویر جلد رمان تماما مخصوص عباس معروفی
رمان، بازتاب دشواری دانستن است. رمان به طور کلی فرزند تغییر است. در شرایط بی‌حرکت، رمان خلق نمی‌شود. به همین سبب است که میلان کوندرا دوران رمان سوسیالیستی را دوران توقف رمان می‌نامد. در رئالیسم سوسیالیستی، نویسنده به دنبال ثبات است، نه حرکت. به دنبال یک‌پارچگی است. رمان برعکس، زاده پایان یک پارچگی است.

ادبیات داستانی ایران در سالی که گذشت

ادبیات داستانی ایران در سالی که گذشت

در سال ۱۳۸۹ در قلمرو ادبیات داستانی ایران، آثار خبرساز، کتاب‌هایی کم‌حجم بودند که در یک محیط هیجان‌زده و پرتنش، به امید موفقیت زودرس، با شتاب و با زبانی ساده نوشته و منتشر شده بودند. سه تن از مهم‌ترین نویسندگان ایران برای نخستین بار آثارشان را به زبان دیگری غیر از فارسی در کشورهای غربی منتشر کردند، و با وجود سختگیری‌های وزارت ارشاد در صدور مجوز کتاب، چند اثر قابل تأمل و امیدبخش هم منتشر شد.
در مجموع اما ادبیات داستانی ایران سالی پرتنش، پرحاشیه و با ‌دستاوردهایی اندک را از سر گذراند.

فراز و نشیب تئاتر ایران در سال ۱۳۸۹

فراز و نشیب تئاتر ایران در سال ۱۳۸۹

حمید شاه آبادی، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد
در پایان سال ۱۳۸۸ بود که خبر خروج محمدحسین ایمانی خوشرو از معاونت هنری وزارت ارشاد اسلامی بار دیگر مطرح شد و بعد از کش و قوس های بسیار، حمید شاه آبادی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد دولت دهم به عنوان معاونت هنری منصوب گردید و طی مراسمی قبل از پایان سال معرفی شد.
حمید شاه آبادی اما چندان با بخش معاونت هنری بیگانه نبود. او که از مدتی قبل وارد این حوزه شده بود، اطلاعاتی درباره نحوه کار و بدنه معاونت هنری ارشاد دریافت کرده بود و گویا با کسانی نیز دیدار داشت. این دیدارها در جهت آشنایی و یافتن اطلاعات لازم جهت برقراری ارتباط با هنرمندان بود. او در گفت و گو با رسانه ها بارها بر نمایش های مذهبی و دینی و نگاه جدید به این مقوله تاکید کرد.

نگاهی به طنز مطبوعاتی ایران در دهه۸۰: پر فرود و کم فراز

نگاهی به طنز مطبوعاتی ایران در دهه۸۰: پر فرود و کم فراز

گل‌آقا
نشریه گل آقا
دهه ۸۰ برای طنز مطبوعاتی ایران دهه پر فراز و فرودی بود.
شاید بیش از پرفراز، پرفرود. مهم‌ترین رویداد سال‌های آغازین این دهه با نام گل‌آقا، معتبر‌ترین نشریه طنز ایران در سه دهه گذشته گره خورد.
در سال ۸۱ کیومرث صابری فومنی، مدیر موسسه گل‌آقا از تعطیلی هفته‌نامه گل‌آقا خبر داد.

نگاهی به کمدی ایرانی در دهه ۸۰

نگاهی به کمدی ایرانی در دهه ۸۰

مسعود ده نمکی پشت صحنه اخراجی ها
صدا و سیما و نهادهای دولتی نظام فعلی ایران عموما از به‌کار بردن کلمه "کمدی" برای فیلم و سریال و تئا‌تر پرهیز دارند و به جای آن از "طنز" استفاده می‌کنند.
این در حالی است که "کمدی" یک ژانر در هنرهای نمایشی است و "طنز" فاقد چنین معنایی. در دهه‌ای که گذشت بر این اشتباه پافشاری شد به طوری که گویی کمدی حاوی نوعی ارزشهای غربی ا‌ست و در تضاد با آن ارزش‌های والا و فاخری که متولیان فرهنگی جمهوری اسلامی داعیهٔ ترویج آن‌ها را دارند.

کارنامه یکساله سینمای ایران در جشنواره‌های جهانی

کارنامه یکساله سینمای ایران در جشنواره‌های جهانی

بی گمان خرس طلایی جشنواره برلین، مهم ترین دستاورد بین المللی سینمای ایران در سال گذشته بود
بررسی کارنامه یک سال گذشته حضور سینمای ایران در جشنواره های جهانی نشان دهنده رکود نسبی این سینما در عرصه جهانی بود اگرچه برخلاف آنچه ادعا می شود، سینمای ایران نه تنها نمرده است بلکه علیرغم فشارها و محدودیت های داخلی و خارجی بسیاری که با آن روبروست، موفقیت های بین المللی درخشانی داشته است.
بدون شک سخت گیری ها و سیاست های معاونت سینمایی وزارت ارشاد در سال گذشته در زمینه صدور مجوز جداگانه برای نمایش فیلم های ایرانی در خارج از کشور، می تواند یکی از دلایل رکود حضور سینمای ایران در جشنواره های جهانی باشد. وزارت ارشاد با اتخاذ این سیاست، عملا جلوی ارسال و نمایش آثار سینماگران مستقل و فیلم هایی را که به نظر مسئولان سینمایی این وزارتخانه، متهم به سیاه نمایی هستند، گرفته است.